Rozhovor pro TV Barrandov na téma: chování spotřebitele a marketingové aktivity obchodních domů

Chování spotřebitele

Jiří Svoboda před pár týdny poskytl TV Barrandov krátký rozhovor na téma:
chování spotřebitele a marketingové aktivity obchodních domů.
Reportáž vznikla u příležitosti, která vznikla v USA a jmenuje se mezinárodní den bez nákupů.

Celá reportáž o spotřebitelském chování má několik minut a poukazuje na to, jaké praktiky mají obchodní domy v ČR. Pro obchodní domy je velmi důležité pracovat s chováním spotřebitele a ve správnou chvíli, na správném místě nakupujícímu nabídnout ten správný produkt. Možná je to klišé, ale podívejte se jak dopadla reportáž nebo čtěte dále.

Video najdete na Youtube kanálu Jiřího Svobody: https://www.youtube.com/watch?v=K8FNQ83kKtU

Líbí se vám toto video? Odebírejte další videa, klikni zde >>

Spotřebitelské chování

Spotřebitelské chování je důležitým aspektem o který by se měla zajímat každá firma, která nabízí a prodává služby. Záleží opravdu na každém detailu a maličkosti. Možná prodáváte a zdá se vám, že prodeje a statistiky jsou v pořádku, ale představte si, že byste prodávali například o 40 % více nebo dokonce dvakrát více = více peněz na firemním účtu.

Spotřebitelé se chovají různě a proto je potřeba dokonale znát naše zákazníky, jejich zvyky, jejich možnosti, jejich problémy a mnoho dalších věcí.

Proč si myslíte, že obchodní domy za desítky let existence mají tak precizní způsob vábení a lákání zákazníků?
Protože vědí, že každý detail hraje velkou roli a tyto detaily mohou ročně obchodnímu domu vydělat milióny korun.

 Praktiky obchodní domů – vábení a lákání zákazníků

  • Nechoďte nakupovat pokud nejste najedení, je dokázáno, že utratíte mnohem více.
  • Uspořádání regálů, díky kterému musíme často projít celým obchodem.
  • Zbytečně velké nákupní košíky.
  • Schované hodiny, aby zákazník ztratil pojem o čase a věnoval se nákupu.
  • Velikost dlaždiček, čím menší, tím vozík více drncá, podvědomě nutí zákazníka zpomalit a tím pádem se nakupující více rozhlíží.
  • Dražší výrobky jsou na regálu v úrovni očí, dětské výrobky jsou v úrovni jejich očí = pokud chcete ušetřit, tak děti neberte.
  • Důležitou roli hraje: osvětlení, barva zdí, nasvícení výrobků či vůně (čerstvého pečiva), kterou lze uměle vpouštět do prostředí, aby tím vábili zákazníky.

Jiří Svoboda konzultant marketingu

Jsem velmi rád, že jsem se mohl podílet na této reportáži, protože reportáž dává komplexnější pohled na to jak dnešní obchodní domy pracují s psychologií svých zákazníků.

Jak zvýšit prodej

Pokud byste měli zájem o konzultaci na téma efektivity prodejního procesu ve vaší firmě,
tak mě kontaktujte a domluvíme si termín schůzky a probereme
potenciální možnosti růstu. Úvodní kratší hovor/schůzka je zdarma.

>> Domluvit si konzultaci dnes

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Jiří Svoboda
Podnikatel a konzultant zabývající se efektivním internetovým marketingem. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých internetových nástrojů, které usnadňují život podnikatelům. V podnikání se orientuje na výsledek a budování důvěryhodnosti a zákaznické spokojenosti.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.