Pár lidí to zkusilo a funguje to. Podnikání na Amazonu z ČR je již možné.

Mít eshop v ČR nebo podnikat na Amazonu

Aktuálně máme v ČR cca 37 000 eshopů. Každý rok jich tisíce vznikne a také tisíce zanikne, co je však důležité, je obrat, který dosahuje zhruba 35 miliard korun, což je jen 7,5 % veškerého obratu retailu. Co tím říkám je, že online roste. To se však bavíme jen o ČR a „pár“ miliardách Kč.

Pokud se bavíme o rozvoji e-commerce v USA, tak tam se pohybujeme ve stovkách miliard dolarů (ne desítkách mld korun).

Tento článek má svůj vývoj a proto nepřeskakujte odstavce. Nakonci získáte návod, jak s tím začít.

 

Graf 1: Předpověď retail prodejů jen přes e-commerce v USA v letech 2013 až 2019

Na grafu níže vidíte, že růst prodejů přes internet je jasný a neodvratný. Zajímavou informací je, že roční e-obrat e-commerce prodejů v USA je 298 mld USD, kde Amazonu roční obrat v roce 2014 je 89 mld dolarů. Co z toho plyne? Amazon je prostor, o který bychom se měli začít pořádně zajímat.

Amazon je největší obchodní portál na světě

Co je vlastně Amazon a jak je velký? Pojďme se nejdříve podívat na řeč čísel, protože jen ty nám mohou ukázat velikost a ohromnost Amazonu.

Co je vlastně Amazon:

  1. Prodejní portál
  2. Mediální společnost
  3. Logistický magnát

Fakta o Amazonu

Zakladatel: Jeff Bezos
Založeno v roce: 1994
Obrat Amazonu: 107,01 miliard dolarů (2015)
Počet zaměstnanců: 230.800 (2015)
Počet prodaných položek: 2 miliardy (2014)
Počet prodejců prodávajících na Amazonu: 2 miliony

 

Počet prodejců je 2 miliony, ale to neznamená, že tam není potenciál pro nás. Jen 2 % z těchto prodejců umí dobře a efektivně prodávat.

 

Zajímavosti o Amazonu:

  • minulé “Cyber Monday” prodali 300 položek za sekundu,
  • zaměstnanci, kteří připravují balíky k odeslání, za den nachodí 18+ Km,
  • v roce 2012 nefungoval Amazon 49 minut = ztratili tím 5,7 mil. dolarů,
  • denně odbaví cca 20 miliónů zákazníků,
  • všichni zaměstnanci (včetně zakladatele Jeffa Bezose) jednou za dva roky stráví 2 dny prací na zákaznické lince,
  • zakladatel Jeff Bezos zaplatil výrobu hodin, které budou fungovat 10.000 let, aby tím symbolicky ukázal, že myslí dlouhodobě (na budoucnost),
  • Amazon má odhadovanou hodnotu 25 miliard dolarů.

Amazon je mašina na prodeje. Pokud máte produkt a víte, jak vše nastavit, tak máte téměř jisté prodeje.

 

Graf 2: Vývoj tržeb Amazonu v letech 2004 – 2014

Komentář ke grafu: každý rok roste Amazon cca o 15 miliard dolarů, je to funkční prodejní portál, který rozhodně ještě nedosáhl svého limitu.

Příležitost na Amazonu

Jak vidíte, tak Amazon neskutečně roste, každým rokem je silnější a silnější, prodá toho více, obslouží více zákazníků, nechá vydělat více prodejcům. Buduje svá logistická centra všude po světě, nejbližší je v Dobrovízi u Prahy a další dvě jsou v Polsku a Německu. Je jen otázkou času, kdy budeme mít lokalizovaný Amazon pro ČR.

Všechny uvedené faktické argumenty svědčí o tom, že se otevírá příležitost pro šikovné podnikatele z ČR, kteří se můžou připojit k těm 2 mil. prodejcům na Amazonu.

V čem je ta příležitost

Na Amazonu je tolik zákazníků, že je třeba se jen umět o ně poprat. Klidně můžete prodávat další selfie tyč (v pořadí sto-padesátou) a vydělat na tom, když bude vědět jak na to.

Jen 2 % prodejců na Amazonu umí prodávat, používat veškeré nástroje, které Amazon svým prodejcům poskytuje. Řečeno z druhé strany, 98 % prodejců vůbec neumí propagovat své produkty a tím ztrácí dolary a nové zákazníky.

Jak začít prodávat na Amazonu

Mám tady pro vás pár tipů, jak začít s prodejem vlastního produktu na Amazonu.
Pro to, abyste byli úspěšní a podařilo se vám vybudovat fungující značku, která se dobře prodává na Amazonu, je tu několik kroků, které musíme dobře zlvádnout.

1) Najděte si dobře prodávaný produkt na Amazonu.
Vyberte si vlastní produkt, který budete chtít prodávat. Produkt musí splňovat několik podmínek: zdravou konkurenci, měl by mít dobrá hodnocení, rozumnou cenu a možnost jednoduché skladovatelnosti.

 

 

2) Výběr výrobce produktu.
Velmi těžký úkol, ale zvládnutelný. Je třeba vybrat někoho, kdo vám vyrobí onen produkt. Na každý produkt je zde mnoho továren, které vám vyjdou vstříc. Rozešlete poptávky do továren a vyberete tu nejlepší (nejde jen o cenu, ale i flexibilitu, spolehlivost, zkušenosti…).

3) Vybudování značky
Pokud na Amazonu budete něco prodávat, tak je třeba to prodávat pod vlastní značkou. Musíte tedy vytvořit grafiku, balení, potisk, návody a další. Všechny tyto věci odešlete výrobci a on to pro vás vyrobí. Váš vlastní obrandovaný výrobek.

 

4) Dodáte vyrobený produkt do skladů Amazonu. 
Zde je takzvaný FBA program přímo od Amazonu. Je to super věc, která vám zásadně usnadní logistiku. Amazon vše sám zabalí, vyskladní, odešle. Vy musíte zajistit doručení produktu do Amazon skladů.

 

 

5) Marketing produktu.
Když vše výše zvládnete, tak je třeba začít s pořádným marketingem vašeho produktu. Začnete tedy s propagací, budete spravovat kampaně, dělat 100% zákaznický servis, starat se o zákazníky, získávat reference a hodnocení, budovat svoji značku.

Podnikání na Amazonu

Chcete vědět více o celém tématu PODNIKÁNÍ NA AMAZONU?

Pokud ano, napište mi a můžeme detailněji rozebrat jaké jsou možnosti. Jak založit firmu, vybrat správný produkt, jak ho marketovat a spoustu dalších důležitých kroků, které je třeba udělat.

 

Co teď s tím

  1. Fakta jsme si řekli a je to zajímavé.
  2. Dozvědět se ještě více o podnikání na Amazonu
  3. Vážně začít uvažovat o podnikání na Amazonu.
  4. Jit do toho. Stát se součástí první vlny podnikatelů, kteří uvedou svůj vlastní produkt na Amazon.
  5. Dozvědět se přesně jak se to dělá.
  6. Několik měsíců na tom pracovat se skupinou profesionálů.
  7. Oficiálně začít prodávat na Amazonu.

Pokud vás téma obchodování s Čínou nebo prodej zboží přes Amazon zajímá a chtěli byste se dozvědět něco dalšího, více detailního, tak klikněte zde.

Video o tom, proč začít prodávat na Amazonu od člověka co to zkusil.

Zdroj videa: Zdeněk Steiner – kanál Youtbe

Zdroj Grafu 1. Zdroj Grafu 2.

Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Jiří Svoboda
Podnikatel a konzultant zabývající se efektivním internetovým marketingem. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých internetových nástrojů, které usnadňují život podnikatelům. V podnikání se orientuje na výsledek a budování důvěryhodnosti a zákaznické spokojenosti.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.