Jak správně prodávat a zvýšit zisk

V předchozích článcích jsem se hodně věnoval tomu Jak vytvořit prodejní webové stránky, Jak efektivně pracovat se zajímavými články a videi pomocí zajímavého nástroje nebo jsem hledal poučení v marketingu velké banky.

Dnes bych se chtěl věnovat další věci z mé praxe, konkrétně se bude jednat o způsoby prodeje a zvyšování zisku.

 

Zobrazit video jak správně prodávat: http://www.youtube.com/watch?v=OFk96cdWmYk Další má videa můžete vidět na mém Youtube kanálu >> Pojďme se tedy věnovat způsobům prodeje, tedy efektivnímu způsobu marketingu. V dnešní době, chce každý prodávat co nejvíce s co největší marží. Je tu jedna věc na kterou je třeba si dát pozor a to je to slovo „chce“. Od „chce“ přes „umí“ až k opravdu „prodává“ je dlouhá cesta. Nejdůležitější je to „prodává“. Každý „chce“, málo kdo „umí“ a jen pár opravdu efektivně a výhodně „prodává“. Je to samozřejmě náročné jako každá jiná jiná věc, je potřeba si vše vyzkoušet, to je totiž nejlepší způsob toho, jak věci tak-zvaně „zmáknout“. Velmi pěkně je to popsané v tomto 25 stránkovém reportu => Aktivátory zisku, který se věnuje zvyšování zisku.

Základní pilíře toho jak správně prodávat:

  • Dát o sobě vědět = oslovit své zákazníky
  • Budovat důvěru = přesvědčit je, že jsme opravdu důvěryhodní a rozumíme svému oboru
  • Prodat lidem, které jsme oslovili a u kterých jsme vybudovali důvěru
  • Obsloužit nebo-li doručit zakoupenou službu nebo produkt našim zákazníkům
  • Nechat obsloužené a spokojené zákazníky doporučit naše služby/produkty své rodině a známým = udělat z nich naše obchodníky

 

Toto je jinak řečeno marketing firmy a buďto ho děláte správně a nebo špatně. Toto je pět velmi důležitých bodů, které dnešní podnikatelé většinou nedělají, nechápou a nedodržují. Tito podnikatelé selhávají v základních věcech u každého z těch pěti bodů. Každý bod si vyžaduje několik kroků, které je potřeba udělat, abychom si mohli tento bod odškrtnout jakou úspěšně splněný.

 

DŮLEŽITÉ

  • První čtyři body je důležité udělat správně, protože na nich je pak závislý poslední bod, kterým je DOPORUČENÍ.
  • Když prodáme správnému zákazníkovi a doručíme mu slíbený produkt, tak se nám pak lineárně zlepšují prodeje.

 

VÝHODY

  • Spokojený zákazník bude zlepšovat naši reputaci a sám doporučovat naše služby.
  • Dobrá reputace vede k větší důvěryhodnosti naší firmy, našich služeb a produktů => větší obrat => větší zisk
  • Spokojenému zákazníkovi můžeme nabídnout další služby, které budou například o něco dražší, prémiovější = zvyšování zisku. Lepší služba pak doručí i lepší výsledek pro klienta, kterému když naše služba pomůže, tak bude ještě více spokojený = opět se bude opakovat doporučení + navíc to ještě více posílá náš vztah se zákazníkem.

 

Tyto výhody pak ulehčují našem rozpočtu na propagaci, protože šetříme peníze za reklamu, šetříme čas za plánování, výroby a kotroly zakoupené reklamy. Toto je tedy další pozitivní ekonomický dopad.

DOPORUČENÍ

  • Oslovujte efektivně
  • Dejte zákazníkům rady, pomoc, nějaký hodnotný obsah zdarma, posílíte důvěru ve vás
  • Chytře nabízejte své služby ve správnou chvíli, netlačte jen neustále na pilu při prodeji. Dejte mu opravdu hodnotnou službu. Zákazník by si měl myslet, že dostává mnohem více než za co zaplatil. Jasně si stanovte podmínky, aby měl správně nastavené očekávání, pak se mnohem jednodušeji doručí slíbená služba, protože zákazník ví co koupil a co má dostat.
  • Doručte slíbenou službu, nezklamte zákazníka, snažte se, zákazník to ocení.
  • Získejte reference pro váš web (písemně nebo i video), nechte se doporučit. Za doporučení můžete slíbit nějakou odměnu vašemu zákazníkovi, opět je to potěší.
  • Znovu nabídněte další službu vašemu zákazníkovi, už vás zná, tak je mnohem jednodušší jej oslovit. Připravte pro něho další neodolatelnou nabídku.
  • Zajímejte se o vašeho zákazníka, ať vidí, že vám na něm záleží.

 

ZÁVĚR

Velmi málo firem se snaží takto získávat zákazníky, všichni se „honí“ jen za prodeji, ale kašlou na to co se děje před prodejem i po prodeji. Velmi pěkně takovýto marketeting popisuje Martin Mikláš ve své 25 stránkové online knížce, která je pro vás připripravena zdarma na tomto odkazu: stáhnout knížku. Tato knížka popisuje možnosti zvýšení zisku, tedy takzvané Aktivátory zisku. Současně se můžete podívat na velmi zajímavé video, které jde mnohem více do hloubky tohoto jak dělat marketing zadarmo.

 

Autor článku je Jiří Svoboda

Jiří Svoboda je online marketér, autor projektu Včíslech.cz, Reportivo.czEasytimer.cz a provozovatel několika další projektů. Více o Jirkovi najdete na www.jirka-svoboda.cz/o-mne

Můžete mě sledovat na sociálních sítích:

Autor na Google+: Jirka Svoboda

Jiří Svoboda na Facebooku
Jiří Svoboda na Twitteru
Jiří Svoboda – Youtube kanál
Jiří Svoboda na LinkedIn

 

Můžete mě sledovat na sociálních sítích:

 

Pokud se vám tento článek líbil, tak jej dále sdílejte a také diskutujte níže v diskuzi, rád se zapojím.



Share this:
Share this page via Email Share this page via Stumble Upon Share this page via Digg this Share this page via Facebook Share this page via Twitter
Jiří Svoboda
Podnikatel a konzultant zabývající se efektivním internetovým marketingem. Zajímá se o inovace ve vzdělávání, podporuje vzdělávání přes internet a používání chytrých internetových nástrojů, které usnadňují život podnikatelům. V podnikání se orientuje na výsledek a budování důvěryhodnosti a zákaznické spokojenosti.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.