Dnes mám pro vás jednu úvahu o podnikání založenou na mé návštěvě největšího veletrhu světa v Číně. Přemýšlíte nad tím, jaký produkt byste mohli prodávat? Vrtá vám hlavou, jak to obchodně v Číně funguje? Nevíte co je nejdůležitější při vyjednávání obchodu v Číně? Zajímá vás za kolik se dají nakoupit výrobky v Číně a jestli se na tom dá vydělat? Zajímá vás jak a kde prodávat levně vyrobené výrobky v Číně? Na Amazonu.
Zastavte se a zamyslete se nejdříve nad tím, komu chcete prodávat. Před tím než investujete čas a peníze do samotného obchodu, tak byste měli mít zajištěný odbyt vašeho zboží. Nejdříve dvakrát zvažte, jestli se pustíte do zahraničního obchodu s Čínou.
Pokud máte výrobek, tak ho můžete nově nabídnout i všem zákazníkům Amazonu, největšího eshopu na světě. Začněte podnikat na Amazonu. Podívejte se na to, jak se to dělá >>
Jedná se o praktický návod, jak nastartovat odnikání s fizickými produkty pod vlastní značkou.
Získat knihu >>
Veletrh Canton Fair Trade je, jako všechny velké veletrhy, rozdělen do několika fází (konkrétně do tří fází).
Osobně jsem navštívil druhou fázi, kde se prodávaly výrobky určené pro domácnosti. Jen pro představu, zde je výpis toho, co vše se prodávalo v druhé fázi. Šlo opravdu o tisíce druhů produktů, tedy od škrabky na brambory, odpadkových košů, kosmetických produktů, výrobků pro zahradu a dům až přes různé typy nábytku ke kancelářským potřebám. Níže je jen pár procent toho, co vše se tam prodávalo.
Pro představu každá jedna položka je typ zboží = obrovská šíře a hloubka zboží od tisíců vystavovatelů.
Stainless Steel Containers, Enamel Containers, Containers of Other Materials. Dining Table Items and Decorations: Dishes, Knives and Forks, Table Candles, Table Decorations. Kitchenware: Bottle Openers, Corkscrews, Can Openers, Hot Pot Implements, Kettles, Knives for Kitchen and Professional, Kitchen Paper, Peeler, Aluminum Foil, Scales, Knife Sharpeners, Knife cleaners, Pots, Spades, Spoons, Nutcrackers. Cleaning Products: Washing Products and Laundry Appliances; Detergents, Pot Cleaning Products, Refrigerator Deodorants, Window Washing, Brooms, Brushes, Rags, Mops, Polish Appliances, Garbage Buckets, Garbage Spades. General Houseware: Umbrellas, Sun Umbrellas, Gloves for Civil Use, Gloves for Labor Protection, Basins, Buckets, Clothe Pins, Coat Hangers and Clothe Racks, Clothe Baskets, Clothe Forks, Hooks, Ironing Board, Shoe Racks, Shoe Boxes, Shoe Cabinets, Smoking Gears, Lighters, Thermometers, CD Racks, Paper Bins, Cabinets for Storage, Wine Racks, Trolleys, Other Houseware Products. Party Supplies & Decorations: Balloons, Party Supplies, Party Decorations, Holidays Supplies and Decorations: Christmas, Easter, Halloween and Other Specialized Supplies and Decorations. Fireworks and Firecrackers…
Nákupem zboží z Číny si otevíráte cestu k většímu zisku, protože nakoupené zboží je zásadně levnější než z velkoobchodu. Vše, co se v ČR prodává v obchodních domech, tak jsem viděl na veletrhu v Kantonu (Canton Fair Trade Show) a za zlomek ceny. Jediným problémem je nutnost objednání velkého množství výrobku (celý kontejner). Všichni nadávají na čínské výrobky, ale na veletrhu jsem potkal i velmi kvalitní a designově velmi vydařené zboží. Prodávají kvalitní, ale i nekvalitní výrobky. Je jen na vás, co objednáváte a co budete prodávat.
Zde je to jednoduché. Začněte obchodovat, až když si budete jisti, že víte přesně, co chcete prodávat a komu. Že máte zařízeny veškeré náležitosti, že máte veškeré know-how nebo lidi, kteří přesně vědí, co dělají (mají zkušenosti). Neuspěchejte to.
Načtěte si nejdříve nějaké informace, zajímejte se o toto téma u lidí, kteří mají již nějaký obchod za sebou. Ptejte se na detaily, zapisujte si poznatky, udělejte si byznys plán, spočítejte si, jestli se vám to vyplatí. Nezapomeňte započítat: nákup zboží, náklady spojené s cestou na veletrh (letenky, ubytování, pobyt, doprava, tlumočník), služby spojené s přepravou z Číny do ČR, clo, daně, marketing (reklama, web, obal…), zákaznická podpora, reklamace, bankovní poplatky, sklady, lokální logistika atp. Říkáte si, že je toho hodně? Ano, je toho hodně, a proto je důležité si na tom dát záležet.
Potkal jsem jednoho Američana původem z Indie na veletrhu v Číně. Byl poprvé na Canton Fair Trade Show. Nemohl jsem tomu věřit, protože působil velmi zkušeně a hned první den nakoupil za tisíce dolarů. Pověděl mi, že si dal záležet na analýze trhu v USA, kterou připravoval téměř půl roku. Zavrhul spoustu produktů, ale na druhé straně vybral dva, které chce nakoupit. Po této době si byl jistý v tom, co chce nakoupit a v jakém množství. Šel tedy na jistotu a jeho jediný cíl bylo najít kvalitního a spolehlivého dodavatele za dobrou cenu. Koupil tyto dva výrobky: 1) přenosnou parní žehličku, 2) kvalitní šedivou barvu na vlasy pro lidi, kteří jsou celý život šediví (speciální výrobek, který v USA nebyl dobře dostupný). Každého výrobku nakoupil 10.000 kusů.
Zajímalo mě, jaký je jeho byznys model? Rozpovídal se a říkal, že létá po světě, nakupuje různé výrobky a pak je prodává v USA na Amazonu nebo eBay (případně dalších eshopech). Má svůj tým, který se mu stará o provoz eshopů, reklamy a veškeré provozní věci. Pozor, jeho lidé (jak on říká) jsou externisti, nejsou to jeho zaměstnanci. Outsourcuje celý provoz eshopu a soustředí se jen na to, aby nakoupil kvalitní výrobek za super cenu.
Stačí dobře vybrat produkt, dojednat podmínky s továrnou a pak už jen využít logistických center Amazonu a jeho propracovaného prodejního eshopu = můžete také začít podnikat na Amazonu. Zjistit jak začít podnikat na Amazonu >>
Po kliknutí na vás vyskočí okno a tam vložte email, pak se vám zobrazí detailnější informace a návodná videa. Pokud budete chtít jít ještě více do hloubky, tak na vás čeká uzavřená mentoringová skupina (rozumějte profíci co už toho hodně prodali na Amazonu) a ty vám pomohou v placené části.
Perfektně znám svoji cílovou skupinu, ke které mám přístup a kterou umím oslovit. Znám problémy a potřeby mé cílové skupiny, vím, co hledá, co potřebuje, jak reaguje.
Mám komunikační nástroje, pomocí kterých komunikuji s cílovou skupinou (vím, kolik stojí a jak fungují) = mám odbyt výrobků, které levně nakoupím v Číně.
Umím dobře odkomunikovat “novinku” na trhu, umím udělat dobrý marketing svého zboží.
Pokud vás téma obchodování s Čínou nebo prodej zboží přes Amazon zajímá a chtěli byste se dozvědět něco dalšího, více detailního, tak klikněte zde.