Rostoucí Dark Social by vám mohl udělat v optimalizaci vašeho online marketingu pěkný nepořádek.
Poprvé pojem použil Alexis C. Madrigal ve svém článku Dark Social: We Have the Whole History of the Web Wrong, kde vysvětluje nejenom tento pojem přicházející s rozšířením sociálních sítí.
Najdete zajímavě vypadající novou kavárnu a chcete ji sdílet s nejbližšími přáteli. Zkopírovanou adresu pošlete přes messenger – a je to, již jste provedli váš první „Dark social“.
Pod pojmem „Dark social“ taktéž “Dark traffic“ nebo „Dark social traffic“, si tedy můžeme představit každou návštěvu vašeho webu, kterou návštěvník udělá pomocí linku sdíleného přes email či messenger a jiné aplikace pro rychlou komunikaci.
Tedy v Google Analytics se vám zobrazí jako přímá návštěvnost, ovšem těžko bude návštěvník zadávat dlouhou adresu http: //www. jirka-svoboda. cz/jak-ziskat-zdarma-jizdy-s-uber-taxi-v-praze-a-po-celem-svete/ do prohlížeče.
Pokud rozdělíte vaší přímou návštěvnost na tyto adresy a ty, které jsou aktuálně přímé, zjistíte že přes 70 % návštěv tvoří Dark social. A vy najednou nemáte celý přehled o tom, kde se vaši návštěvníci berou. Zásady vašeho publikování na internet najednou pozbývají platnost – víte, na co reaguje pouze část vašich návštěvníků a navíc ta měnší část.
Tak ať se daří a krásný víkend! 😉