PRAHA, 24. ledna 2017 – Navzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává (a zůstane i v roce 2017) právě email jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukazuje to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku. Hlavními trendy, kterým se poskytovatelé e-mailových služeb musejí přizpůsobit, jsou stírání rozdílů mezi pracovním a osobním životem a s tím související neustále rostoucí procento zpráv prohlížených na chytrých telefonech. Díky tomu nabývá pro řadu společností na významu hledání funkčních e-mailových klientů, které dokáží držet krok s moderními trendy a zároveň podporují všechny celosvětově rozšířené služby, jako jsou Gmail, Outlook nebo Exchange.
Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.
Celosvětové odhady hovoří o tom, že se do konce roku 2019 počet lidí aktivně využívajících e-mail zvýší na bezmála 2,9 miliardy (v roce 2015 to podle výzkumu americké Radicati Group bylo asi 2,6 miliardy lidí).
„I přes neustálý nárůst popularity sociálních sítí a přesunu části komunikace na ně vzroste počet emailových účtů na jednoho člověka ze současných 1,7 na 1,9 v roce 2019. Musíme mít na paměti i to, že všechny sociální sítě, stejně jako drtivá většina dalších online aplikací – budou i nadále vyžadovat e-mailovou adresu jako primární způsob identifikace svých uživatelů,“ říká Michal Bürger, spoluzakladatel a technický ředitel ryze české společnosti, služby eM Client.
I když se o tom mluví už několik let, nárůst počtu lidí používajících e-mail na mobilních zařízeních byl jasným trendem číslo 1 i v roce 2016. Přes 40 % lidí celosvětově čte podle serveru Emailmonday svou elektronickou poštu na smartphonech jako první, celkově pak smartphone pro kontrolu e-mailu používají více než dvě třetiny lidí na planetě. Podle údajů IBM je na mobilních zařízeních přečtena téměř polovina (49 %) všech zpráv, v Evropě (mimo Velkou Británii) se pak jedná o 32 % všech e-mailů.
V Česku podle údajů ČSÚ používaly v roce 2015 internet tři čtvrtiny jednotlivců starších 16 let, tzn. 6,6 miliónů osob. Počet uživatelů internetu přitom převyšoval počet uživatelů počítače, což je dáno právě rozmachem chytrých telefonů a jiných přenosných zařízení, která jsou častěji využívána i k přístupu na internet. Mobilní telefon používá k internetovému připojení 37 % dospělé populace (3,2 miliónu osob). Mezi uživateli internetu v mobilu převládají mladí lidé mezi 16–24 lety.
Jakkoli se o trendu mobilních zařízení hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 existovala stále ještě téměř čtvrtina e-mailových klientů, jejichž design byl přizpůsoben výhradně desktopu. Responzivní design pak celosvětově využívala pouze polovina všech klientů.
„Podle řady průzkumů ještě v roce 2015 více než polovina společností o přizpůsobení své e-mailové komunikace, jak vnitřní, tak směrem k zákazníkům, buď vůbec neuvažovala, nebo směrem k ní podnikla jen základní kroky. Rychlý, jednoduchý a intuitivně ovládaný e-mail, který je kompatibilní s MS Outlook nebo Gmail je přitom základem efektivní komunikace uvnitř i navenek,“ připomíná Michal Bürger.
Nový eM Client je výborným komunikačním řešením pro firemní prostředí díky své kompatibilitě s většinou serverových platforem. Disponuje unikátní podporou MS Exchange, Apple i Google technologií (email, kalendář, kontakty, úkoly, chat) v desktop aplikaci a jeho výhodou je i podoba ovládání s MS Outlook a tím i jednoduchý přechod a zaškolení. Je připraveno pro použití ve firmách (snadné nasazení, podpora centrálního nastavení, pozvánek, sdílených kalendářů apod.) a pro využití v mezinárodním prostředí (intuitivní chat, integrovaný překlad zpráv). Samozřejmostí (na rozdíl od opensource řešení) je lokalizovaná podpora.
„Řešení jako je eM Client přináší kromě finanční výhodnosti i další benefity oproti dosud rozšířeným velkým klientům. Například Outlook může některým společnostem připadat drahý nebo příliš komplikovaný a může mít problémy se stabilitou při velkém množství dat. Thunderbird je sice zdarma, ale nevyvíjí se, chybí mu podpora a nedisponuje ani příliš intuitivním rozhraním. Další účty jako Inky a Mailbird zpravidla trpí nedostatkem funkcí, nestabilitou, horší rychlostí odezvy nebo menší podporou technologií, jako je chat a kalendář. Jejich využitelnost ve firmách je proto zásadně limitovaná,“ vysvětluje Michal Bürger.
Kontakt pro média:
Mgr. Klára Pirochová, PR konzultant, klara@pulpo.cz, +420 732 801 881
Více informací najdete na webu http://cz.emclient.com