Zdravím všechny,
co se zajímají o internetové podnikání a propagaci. V pondělí 16.6.2014 se uskutečnila v budově ČVUT v Praze konference na téma SEO, kterou pořádala vývojová a konzultační agentura Medio Interactive Honzy Tichého. Vydal jsem se na tuto konferenci ač nejsem „seař“, ale uvědomuji si důležitost a výhodnost toho mít dobře připravený a zpracovaný web, který si dobře rozumí s vyhledávači.
Přednáškový sál Kotěra s kapacitou 300 osob byl plný. Příjemná byla možnost koupit lístek na místě, jeho cena byla 2904 Kč s DPH.
Odkaz na video o SEOrestartu – https://www.youtube.com/watch?v=IXASNr_NLGg
Doporučuji dočíst report a pak si stáhnout zápisky.
Přehled přednášek konference SEORESTART 2014
1. přednáška: SEO věštby – Vladimir Saur
- predikce vysledků – jak pracovat s čísly a s konverzními poměry,
- jak SEO správně reportovat, rozbor Excel tabluky se vzorečky
2. přednáška: SEO analytika – Romana Velflová
- co jak v Google Analytics měřit z pohledu SEO
- je dobré zjistit kolik je stránek procházených Googlem, kolik stránek Google indexuje a kolik z toho je vstupních stránek = spočítat si poměry a zamyslet se nad tím
- možné chyby proč máte málo vstupních stránek: hodně stránek s chybou 404, gramatické chyby, příliš dlouhé načítání: ideální čas načítání stránky cca 3s
3. přednáška: Entitní SEO – Martin Šimko
- každý by měl být na Googlu entitou, na FB už to tak je..
- Facebook bude jednoho dne zřejmě vyhledávač a stane se tak velkou konkurencí Googlu
- Řešila se otázka, jak se tedy stát entitou Googlu. Je to několik kroků, které musíte udělat, důležité je se registrovat na Wiki, na všechny možné sociální sítě, slideshare, Freebase, a na další portály. Pak je potřeba to propojit tak, aby Google věděl, kdo jste a že to jste právě vy. Toto propojení se dělá přes mikrodata, které vše spojí. Více najdete v zápiscích z konference které si můžete stáhnout níže na této stránce.
4. přednáška: Bulvární SEO serveru Extra.cz – Jan Tichý
- Honza popsal jak vše funguje v Extra.cz z pohledu tvorby obsahu a jeho prolinkování
- jak pracují se strukturou toho obrovského obsahu a přidal informaci, že se to bude nyní trošku předělávat
- upozornil, že celá firma pracuje na SEO ne jen SEO konzultanti
- zmínil výhody a možnou podporu redakčního systému, který usnadní práci při publikování obsahu, odhalil také, že extra.cz má aktuálně 30k štítků
5. přednáška: Broken link building – Filip Podstavec
- Filip mluvil o tom co to je, že to jsou nefunkční odkazy, které má každá stránka a že kolem toho jde vybudovat celkem zajímavý model získávání návštěvnosti a monetizace
- tato technika je i zneužitelná, lze s ní poškodit konkurenci
- některé zdroje uvadí, že Broken link building je nejefektivnější technika SEO
- Filip nám také ukázal použití nástrojů jako ahrefs.com pro prozkoumávání zpětných odkazů a dalších pokročilých funkcí
6. přednáška: SEO historky – Tomáš Vyskočil
Tomáš Vyskočil je aktuálně šéf SEO oddělení v H1 a popisoval zkušenosti ze svého dlouholeté praxe. Zmínil 9 situací a jejich řešení. Každá řešila nějaký konkrétní problém. Řešení toho problému nebylo vždy perfektní a tak vlastně touto přednáškou upozorňoval na to věci dělat jinak, lépe, nepodceňovat očekávání.
7. přednáška: SEO z ČR pro zahraničí – Martin Kůra
- Uvedl, že je potřeba mít strategii vstupu na zahraniční trh, nejde nechat web automaticky přeložit třeba Googlem. To nestačí.
- Mluvil o důležitosti lokalizace, dobré informovanosti o zvyklostech každé země.
- Upozornil na to, aby se každý kdo jde do zahraničí, tak aby se podívat vždy na celek lokalizovaného webu s rod. mluvíčím, aby se odstranili směšné/tupé překlady a udělal se tak krok směrem k uživatelům dané země…
Fotogalerie z konference SEORESTART 2014
Jiří Svoboda je online marketér, autor projektu Včíslech.cz, Centrumis.cz, Reportivo.cz, Easytimer.cz a provozovatel několika další projektů. Více o Jirkovi najdete na www.jirka-svoboda.cz/o-mne
Můžete mě sledovat na sociálních sítích: